in the news

5-nov-2012

Brandboxx Almere in faillissement

Op vrijdag 2 november 2012 heeft de rechtbank Utrecht Brandboxx Almere B.V., na een korte periode van surseance, failliet verklaard. Het faillissement is, na een zorgvuldige analyse, aangevraagd door het bestuur van Brandboxx Almere in overleg met de bewindvoerders die vorige week werden aangesteld.

30-okt-2012

TCN UROP SE en Brandboxx Almere in surseance van betaling

Vandaag heeft de rechtbank Utrecht surseance van betaling verleend aan TCN UROP SE en Brandboxx Almere B.V. Eerder deze maand heeft B&S Modecentrum Almere II C.V. het faillissement van zowel Brandboxx Almere B.V. als moedermaatschappij TCN UROP SE aangevraagd, vanwege een geschil over de financiële huurverplichtingen voor Brandboxx Almere B.V voor het project Brandboxx Almere.

16-okt-2012

"Work In Progress" in Brandboxx Almere

Het samenwerkingsproject tussen Brandboxx Almere en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht is vanaf vorige week zichtbaar in Brandboxx Almere. De studenten van de Fashion Communication-opleiding van de HKU zijn gestart met het inrichten van een inloop-atelierruimte (in showroom Dôme BG. 34) waar een fictieve ontwerper bezig is om zijn collectie te ontwikkelen. Het thema is dan ook: ‘Work In Progress’.

3-okt-2012

UPDATE: Brandboxx Almere, hét decor van de fashionable future!

Op initiatief van Brandboxx Almere zijn de modeafdeling van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en Brandboxx een samenwerkingsproject aangegaan. Medio februari 2013 zal tijdens een spectaculair event een ‘Brandboxx Fashion Award’ worden uitgereikt aan het beste ontwerp met als uitgangspunt: denim. Vanaf maandag 8 oktober zijn de eerste ontwikkelingen en concepten van de Fashion Design-studenten te bezichtigen in Brandboxx Almere.

10-sep-2012

Brandboxx Almere, het decor van de fashionable future!

Op initiatief van Brandboxx Almere zijn de modeafdeling van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en Brandboxx een samenwerkingsproject aangegaan. Medio februari 2013 zal tijdens een spectaculair event een ‘Brandboxx Fashion Award’ worden uitgereikt aan het beste ontwerp. Van oktober 2012 tot en met januari 2013 zullen bezoekers van Brandboxx Almere de ontwikkelingen van de studenten op de voet kunnen volgen door middel van presentaties van de verschillende ontwerpen.

16-aug-2012

Positieve sfeer tijdens de zomereditie Jas&zo en Vrouw&zo in Brandboxx Almere

Op maandag 13 en dinsdag 14 augustus 2012 werden de beurzen Jas&zo én Vrouw&zo van Euretco gehouden in Brandboxx Almere. Ondernemers die aangesloten zijn bij Euretco, waren in groten getale aanwezig om de nieuwe en kleurrijke zomercollecties voor 2013 te bewonderen.

8-aug-2012

Topdrukte tijdens Man&zo in Brandboxx Almere!

Op maandag 6 en dinsdag 7 augustus 2012 werd de beurs Man&zo van Euretco gehouden in Brandboxx Almere. In een bruisend centrum werden in totaal ruim 300 bezoekers ontvangen.

17-jul-2012

Huurders spreken vertrouwen uit in Brandboxx Almere

Martomod (Dôme 3.28) en Angels (Dôme BG.42-46) zullen binnenkort verhuizen naar hun nieuwe showroom. Daarnaast openen Mustang Jeans (zie foto), M.O.D. Denim (zie foto) en Petrol Industries, per 1 juli 2012 hun nieuwe en tevens uitgebreide showrooms in Brandboxx Almere.

7-feb-2012

Vrouw&zo: modebeurs in Brandboxx Almere

Op maandag 13 en dinsdag 14 februari a.s. vindt de Vrouw&zo plaats in Brandboxx Almere. Deze modebeurs wordt sinds 2011 door de retailorganisaties Euretco Fashion en Intres georganiseerd in samenwerking met Brandboxx Almere.

7-feb-2012

Man&zo beurs in Brandboxx Almere: positivisme in combinatie met realiteitszin

De positieve sfeer van de Modefabriek heeft een vervolg gekregen op de Man&zo die maandag 30 en dinsdag 31 januari jl. in Brandboxx Almere heeft plaatsgevonden. De aangesloten retailers van de retailorganisaties Euretco Fashion en Intres zijn in grote getalen afgekomen op deze herenmodebeurs.

18-jan-2012

Brandboxx Almere en de exposanten: al 10 jaar gelukkig samen!

Het is deze maand precies tien jaar geleden dat Brandboxx Almere de deuren opende en dat wordt deze week gevierd met een traktatie voor exposanten van het eerste uur. De medewerkers van Bodewes Fashion, Brandtex, Gelco/Haanappel, Cecil, Lauterslager, Street One, Lerros, Martomod, Peppercorn, Poiesz, s.Oliver, Setterhouse en René Diepgrond werden verrast met een smakelijke taart ter gelegenheid van dit ‘huwelijksjubileum’ met de slogan: ‘10 years happy together!’

21-nov-2011

MASSAGEvakBEURS

SOONER Events organiseert bij ons op de locatie de 2e landelijke MASSAGEvakBEURS op 30 & 31 maart 2012!

2-sep-2011

MODEACCESSOIRES BLIJVEND IN BRANDBOXX ALMERE

Onlangs heeft Versteegh de deuren van haar nieuwe showroom in Brandboxx Almere geopend. Met deze showroom is Versteegh Modeaccessoires voor bestaande en nieuwe klanten nog beter bereikbaar. Versteegh biedt haar klanten, naast vestigingen in WFC Amsterdam en Trademart Utrecht, nu ook in Brandboxx Almere haar vertrouwde en kwalitatief hoogwaardige collectie modeaccessoires die naadloos aansluit op het actuele en toekomstige modebeeld tegen een zeer gunstige prijs.

14-jul-2011

Work in Fashion - De carrièrebeurs voor de mode - Woensdag 5 oktober, Brandboxx Almere

Woensdag 5 oktober organiseert FashionUnited de zesde editie van 'Work in Fashion', de carrièrebeurs voor de mode. Dit jaarlijkse evenement helpt fashion professionals hun loopbaan te optimaliseren en direct in contact te komen met modebedrijven uit zowel wholesale als retail. Een dynamisch programma, te samen met een bedrijvig beursplein, maakt de carrièrebeurs bij uitstek geschikt om kennis en ervaringen uit te wisselen met (toekomstige) collega’s in de modebranche.

5-jul-2011

TCN 100% eigenaar van Brandboxx Salzburg en Brandboxx Hannover

Sinds enkele jaren was TCN al deels eigenaar van deze 40.000 m2 (Salzburg) en 20.000 m2 (Hannover) tellende trade marts in sport, mode en schoenen, maar per 27 juni jl. heeft TCN ook de resterende aandelen in Brandboxx Salzburg en Brandboxx Hannover overgenomen van voormalig equity partner CVI.

10-mei-2011

Brandboxx Basement: dé beursbeleving in Brandboxx Almere!

Op zoek naar een unieke locatie voor uw beurs en/of evenement? Welkom in Brandboxx Almere! Wij bieden u een moderne, volledig ingerichte beursvloer van 2.500 m2, voorzien van 43 vaste stands, variërend van 20 tot 40m2. De vaste standbouw is voorzien van goede basisverlichting en subtiele accentverlichting en zijn daarmee van zeer hoge kwaliteit. De beursvloer heeft verder een centraal middenplein, te gebruiken voor catering, maar ook voor presentaties. U bent volledig vrij van cateraar.

22-feb-2011

Nieuwste trends modestoffen tijdens stoffenbeurs “Fabric Source”

Op dinsdag 15 en woensdag 16 maart 2011 organiseert de NVKT de stoffenbeurs “Fabric Source” in Brandboxx Almere. Agenten, aangesloten bij de NVKT, presenteren tijdens de beurs hun nieuwste collecties modestoffen en fournituren voor zowel lange als korte termijn aan de Nederlandse labels, confectionairs, groothandels in stoffen en kleding en het (groot-)winkelbedrijf in kleding. Meer dan 150 merken afkomstig uit Italië, Spanje, Portugal, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en het Verre Oosten zijn tijdens deze beurs vertegenwoordigd.

De beurs is gratis en vrij toegankelijk voor iedereen die werkzaam is in de confectie van kleding of in de stoffenbranche.

Zie ook www.fabricsource.nl

4-jan-2011

Brandboxx Almere groeit door!

In 2010 wist Brandboxx Almere met contractverlengingen, uitbreidingen van bestaande showrooms en nieuwe huurders bijna 7000 vierkante meter vast te leggen. Ook in 2011 komen er weer nieuwe merken bij. “De eerste paar honderd meter zijn al weer verhuurd. Bijvoorbeeld door de uitbreiding van Nickelson en Converse en de komst van het agentuur Acris Fashion met de merken Tara Jarmon, Stella Forest, Des Petits Hauts en Nougat London”, vertelt manager Bianca Galjee.

4-jan-2011

Beursdata 2011 van Euretco en Intres in Brandboxx Almere

De nieuwe locatie en beursopzet van Euretco en Intres tezamen in Brandboxx Almere is tijdens de afgelopen editie zeer enthousiast ontvangen door leveranciers & ondernemers. Alle bezoekers van deze beurzen ontvangen bij binnenkomst een kopje koffie met een croissant aangeboden door Brandboxx Almere, rond het middaguur een verzorgde lunch en bij de Man & Zo in de avond een diner. En niet onbelangrijk: het is allemaal gratis!

17-nov-2010

Ruim 450 bezoekers op Textilia Mode Experience 2010

Maandag 8 november kwamen er ruim 450 bezoekers uit de schoenen-en modebranche naar de vierde editie Textilia Mode Experience (TME) in Brandboxx Almere. Het centrale thema was: 'virtual future' .

De hele dag konden bezoekers aanschuiven bij interessante learnshops en expertsessies. Na de lunch gaf trendwatcher Christine Boland haar visie op de mode voor herfst/winter 2011-2012. Aan het eind van de middag kwamen drie succesvolle ondernemers aan het woord. De dag werd afgesloten met een borrel.

4-jan-2010

Euretco en Intres gaan samen beurzen in Brandboxx Almere